GRUPA I

  • Rozwijanie zainteresowania książką.
  • Wypowiadanie się na temat książki przyniesionej do przedszkola – budowanie wypowiedzi zrozumiałych dla otoczenia.
  • Wdrażanie do uważnego słuchania bajki czytanej przez N.
  • Rozpoznawanie i podawanie imion / nazw bohaterów znanych bajek.
  • Odróżnianie dobra od zła.
  • Wspólne tworzenie bajki.
  • Rozbudzanie kreatywności i swobodnej ekspresji teatralnej – odgrywanie ról.
  • Zapoznanie z zasadami korzystania z książek – rozumienie potrzeby dbania o książki.
  • Dobieranie charakterystycznych elementów do bajkowych postaci.
  • Kształtowanie spostrzegawczości, refleksu i umiejętności kojarzenia.
  • Wywołanie radosnej atmosfery oczekiwania na bal karnawałowy w przedszkolu.
  • Rozumienie pojęcia karnawał; kształtowanie umiejętności klasyfikowania pojazdów według określonej cechy.
  • Doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 1–4; poszerzanie zakresu liczenia.
  • Poznanie pracy fryzjera – czynności, jakie wykonuje i akcesoriów, które są mu potrzebne.
  • Podawanie nazw strojów balowych.
  • Rozwijanie pomysłowości i wyobraźni – wykonanie maski karnawałowej.
  • Kształtowanie prawidłowej reakcji na sygnał.
  • Zwrócenie uwagi na estetyczny sposób poruszania się.
  • Posługiwanie się pojęciami: serpentynagirlandakonfetti.
  • Rozumienie i określanie cech przedmiotów: wielkość, kształt, kolor.
  • Poznanie i wykonanie ozdób karnawałowych; ozdabianie sali.
  • Rozwijanie ciekawości poznawczej; oglądanie książek z dinozaurami.
  • Rozwijanie ekspresji plastycznej; malowanie dużych powierzchni.
  • Rozpoznawanie i podawanie nazw figur geometrycznych: koło, kwadrat, trójkąt.
  • Rozwijanie wyobraźni i pomysłowości podczas tworzenia kukiełek do teatru cieni i zabaw teatralnych.
  • Rozwijanie spostrzegawczości poprzez obserwację i wyszukiwanie brakujących elementów. 
  • Ćwiczenia grafomotoryczne.

GRUPA II

NA ZAKUPY

  • Używanie zwrotów grzecznościowych podczas powitań i pożegnań.
  • Klasyfikowanie przedmiotów na podstawie ich przeznaczenia.
  • Porównywanie i ważenie przedmiotów.
  • Eksperymentowanie, szacowanie, przewidywanie.
  • Poszerzanie wiedzy przyrodniczej.
  • Rozwijanie zainteresowań światem przyrody.
  • Rozwijanie zainteresowania książkami.

TE ZWIERZETA ZIMY SIĘ NIE BOJĄ

  • Poszerzanie wiedzy na temat życia zwierząt domowych.
  • Rozwijanie orientacji w przestrzeni.
  • Uwrażliwienie na potrzeby zwierząt.
  • Wzbogacanie  wiedzy na temat zwierząt leśnych.
  • Poszerzanie wiedzy na temat życia ptaków.  

W ŚWIECIE POJAZDÓW

  • Kształtowanie nawyków i zachowań związanych z dbaniem o bezpieczeństwo w ruchu drogowym.
  • Rozbudzanie zainteresowania znakami i symbolami.
  • Tworzenie warunków umożliwiających bezpieczne i samodzielne doświadczenie zjawisk przyrodniczych.
  • Kształtowanie zachowań związanych z dbaniem o bezpieczeństwo w ruchu drogowym.
  • Podejmowanie aktywności plastyczno-technicznej.

TYDZIEŃ Z ŻYRAFAMI

  • Poszerzanie wiedzy przyrodniczej.
  • Rozwijanie zainteresowania światem przyrody.
  • Kształtowanie umiejętności przeliczania obiektów.
  • Wprowadzenie i nauka piosenki.
  • Rozwijanie sprawności manualnej.
  • Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
  • Rozwijanie umiejętności współpracy w grupie.
  • Analiza sylabowa imion.
  • Doskonalenie sprawności dłoni.

GRUPA III

  • Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat ulubionych bohaterów literackich.
  • Kształtowanie umiejętności odtwarzania zapamiętanych informacji.
  • Kształtowanie postawy aktywnego i kulturalnego odbiorcy sztuki teatralnej i filmowej.
  • Rozbudzanie fantazji i wyobraźni.
  • Rozwijanie umiejętności teatralnych.
  • Zilustrowanie utworu literackiego za pomocą przedstawienia kukiełkowego.
  • Rozwijanie poczucia rytmu.
  • Kształtowanie umiejętności współpracy w parach.
  • Zapoznanie dzieci ze zwyczajami karnawałowymi.
  • Kształtowanie umiejętności dobierania stroju adekwatnie do okazji.
  • Kształtowanie umiejętności prawidłowego posługiwania się nożyczkami.
  • Kształtowanie umiejętności radzenia sobie ze strachem przed wizytą u fryzjera.
  • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat własnych emocji i rozpoznawania różnych emocji u innych osób.
  • Usprawnianie aparatu oddechowego.
  • Kształtowanie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych.
  • Kształtowanie wrażliwości muzycznej.
  • Kształtowanie umiejętności łączenia przyczyny ze skutkiem.
  • Wzbogacenie zasobu słownictwa dzieci związanego ze światem dinozaurów.
  • Poznawanie rożnych form ekspresji artystycznej – rysowania węglem.
  • Kształtowanie umiejętności manualnych.
  • Wzbogacenie zasobu słownictwa związanego  z podróżowaniem, środkami transportu.
  • Kształtowanie umiejętności układania rytmów z figur geometrycznych.
  • Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania i wypowiadania się na jego temat.
  • Kształtowanie umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby.
  • Kształtowanie umiejętności przeliczania obiektów w zbiorach i określania, w którym jest mniej, więcej i tyle samo.
  • Rozbudzanie ekspresji i twórczego myślenia; wprowadzenie litery Bb.
  • Wprowadzenie litery nN.
  • Doskonalenie motoryki małej.
  • Doskonalenie koordynacji ręka-oko.
  • Wprowadzenie liczby 0.
  • Wprowadzenie liczby 10.
  • Usprawnianie analizy słuchowej.
  • Rozwijanie mowy i myślenia; wprowadzenie litery P,p.
  • Doskonalenie umiejętności przeliczania i porównywania.
  • Rozwijanie mowy i myślenia.
  • Rozwijanie umiejętności rozpoznawania przedmiotów za pomocą różnych zmysłów.

GRUPA IV

1. Do sklepów wyruszamy, gdy zakupy zrobić mamy.

  • Zapoznanie dzieci z różnymi placówkami handlowymi i specyfiką zawodu sprzedawcy;
  • Kształtowanie właściwych nawyków i zachowania podczas spacerów i wycieczek w miejscach publicznych (ulica, park, sklep);
  • Kształtowanie umiejętności mierzenia, pomaganie dzieciom w uświadomieniu sobie stałości długości;
  • Rozwijanie orientacji przestrzennej, kształtowanie umiejętności określania kierunków, stosowania wyrażeń przyimkowych w zabawach orientacyjnych;
  • Wspomaganie dzieci w kształtowaniu umiejętności liczenia, dodawania i odejmowania, a także rozdzielania po kilka;
  • Zapoznanie dzieci z różnymi sposobami określania ciężaru;
  •  Doskonalenie wymowy dzieci przez ćwiczenia fonacyjne.

2. Ferie to jest supersprawa, odpoczynek i zabawa.

  • Zachęcanie dzieci do aktywności fizycznej i rozwijanie ich sprawności w zakresie dużej i małej motoryki podczas zabaw na śniegu i lodzie, ćwiczeń gimnastycznych i zabaw pantomimicznych.
  • Wdrażanie dzieci do zgodnej zabawy i zachowania podstawowych zasad bezpieczeństwa.
  • Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego oraz umiejętności układania i opowiadania historyjek obrazkowych.
  • Rozwijanie zdolności skupiania uwagi na drugiej osobie oraz sprawnego wykonywania poleceń nauczyciela.
  • Uwrażliwienie na piękno górskiego krajobrazu zimą, poznawanie góralskiej kultury (gwara, stroje ludowe, muzyka, taniec).
  • Kształtowanie u dzieci zdolności do podejmowania wysiłku intelektualnego w sytuacjach trudnych, a także do znoszenia porażek bez zbędnych frustracji.
  • • Kształtowanie umiejętności prawidłowego akcentowania i mówienia w sposób zrozumiały dla innych.

3. Podróżować każdy może: na rowerze, na motorze.

  • Wspieranie dzieci w rozwijaniu pamięci i spostrzegawczości.
  • Umożliwienie zdobywania wiedzy na temat pojazdów i różnych sposobów podróżowania.
  • Rozwijanie mowy przez ćwiczenia artykulacyjne.
  • Wdrażanie dzieci do odpowiedzialnej, zgodnej pracy w zespołach i całej grupie.
  • Uświadomienie znaczenia dokładności i estetyki podczas wykonywania prac plastyczno-konstrukcyjnych.
  • Rozwijanie umiejętności wychwytywania powtarzających się regularności, i uzupełniania i kontynuowania rytmów.
  • Rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej.

4. Taki nastrój jest w teatrze, że zachwycam się, gdy patrzę.

  • Wprowadzanie dzieci w świat sztuki teatralnej, umożliwienie zdobywania wiedzy i wzbogacenia słownictwa w tym zakresie.
  • Rozwijanie wyobraźni i ekspresji twórczej.
  • Doskonalenie umiejętności liczenia, numerowania i prawidłowego posługiwania się liczebnikami porządkowymi.
  • Rozwijanie sprawności manualnej.
  • Zachęcanie do uczestnictwa w zabawach teatralnych, dramowych i pantomimicznych.
  • Doskonalenie umiejętności tworzenia dłuższych wypowiedzi ustnych, poprawnych logicznie, gramatycznie i składniowo.
  • Rozwijanie zdolności analizy i syntezy słuchowej.