Grupa III    

  • utrwalenie wiedzy dzieci na temat charakterystycznychzmian zachodzących w przyrodzie nawiosnę.           
  • budowanie wiedzy dzieci na temat obiegu wody w przyrodzie.                                                                       
    • zapoznanie z pierwszymi wiosennymi kwiatami                                                                                                         
    • doskonalenie globalnego czytania wybranych nazw wiosennych kwiatów.                                                             
    • zapoznanie dzieci z etapami sadzenia roślin; rozwijanie postawy proekologicznej.                                                      
    • poszerzanie słownika o nazwy narzędzi ogrodniczych                                                                                                
    • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych dotyczących ptaków, rozpoznawanie popularnych gatunków występujących w Polsce                                                                                                                    
  •  zapoznanie z warzywami cebulowymi oraz ich właściwościami leczniczymi                                                               
  •  rozpoznawanie za pomocą zmysłu smaku wybranych owoców i warzyw.                                                                                                                                                                                                                                
  •  wzbogacanie wiedzy na temat polskich zwyczajów ludowych – topienie Marzanny.                            
  • budowanie wiedzy dzieci na temat pracy rolnika.                                                                                      
  • rozwijanie procesów spostrzegania, poprzez dostrzegania podobieństw i różnic wkrajobrazie wsi i miasta                                                                                                                                                                    
  • poszerzenie wiedzy dzieci na temat zwierząt hodowanych w gospodarstwie.                                         
  • wdrażanie do umiejętności globalnego czytania wyrazów:kaczka, indyk, koza, pies, kot.                                      
  • wyrabianie nawyku częstego i dokładnego mycia rąk przed przygotowywaniem i zjadaniem posiłków.                                                                                                                                                               
  • budowanie wiedzy dzieci na temat produktów spożywczych pochodzących od różnych zwierząt gospodarskich.                                                                                                                                                               
  • dostrzeganie podobieństw i różnic w trakcie porównywania jajek ptaków gospodarstwa wiejskiego.                                                                                                                                                                                         
  • rozwijanie twórczego myślenia podczas rozwiązywania i wymyślania zagadek.                                                                 
  • kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej.
  • doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów (pary podobne, pary funkcyjne).                               
  • wdrażanie do poznawania rożnych form ekspresji artystycznej – malarstwo, rzeźba, muzyka, poezja, proza.   

Ponadto dzieci 5- letnie

  • wprowadzenie liter W,w;C,c;G,g:Łł                                                                                                                           
  • kształtowanie umiejętności wyznaczania wyniku dodawania w zakresie 10(dodawanie na konkretach)
  • doskonalenie rozróżniania i nazywania grafemów cyfr 0-10                       
  • doskonalenie słuchu fonemowego
  • doskonalenie umiejętności rozróżniania prawej i lewej strony ciała.
  • kształtowanie umiejętności odkodowywania i kodowania informacji.                                                              
  • poszerzanie słownika                                                                                                                                         
  • doskonalenie umiejętności wyciągania wniosków
  • rozwijanie umiejętności korzystania z mapy
  • poznanie budowy ciała i środowiska życia ślimaka
  • zapoznanie z cyklem życia motyla
  • poznanie warunków prawidłowej hodowli roślin

Grupa IV

1.Czy to siostra, czy to brat, kolorowy z nimi świat.

  • Rozwijanie u dzieci więzi rodzinnych i odpowiedzialności za młodsze rodzeństwo.
  • Kształtowanie u dzieci rozumowania przyczynowo-skutkowego; ustalanie czynności gwarantujących osiągnięcie celu, a potem szeregu czynności, które do niego prowadzą.
  • Rozwijanie inteligencji emocjonalnej.
  • Wspomaganie dzieci w próbach rozpoznawania swoich odczuć, nastrojów emocji.
  • Kształtowanie umiejętności wyrażania uczuć w sferze werbalnej, ruchowej plastycznej.
  • Zachęcanie do pozbywania się lęku przed wyrażaniem własnego zdania, które może się różnić od opinii pozostałych uczestników rozmowy.

2. Wiosna zaraz tu przybędzie, kolorowo będzie wszędzie.

  • Zachęcanie dzieci do spacerów i wnikliwej obserwacji zmian zachodzących w przyrodzie w okresie przedwiośnia.
  • Uświadomienie konieczności dostosowania ubioru do warunków pogodowych.
  • Kształtowanie elementarnej umiejętności czytania (czytanie globalne).
  • Rozwijanie umiejętności kodowania i odczytywania informacji zapisanych za pomocą symboli.
  • Rozwijanie odpowiedzialności i zdolności wnikliwej obserwacji podczas hodowania roślin w przedszkolu.
  • Wdrażanie do wychwytywania regularności w opowiadaniach ruchowych i podczas zabaw z wyliczankami.

3. Słychać śpiew wśród drzew i chmur, to artystów ptasich chór.

  • Rozwijanie zdolności skupiania uwagi podczas słuchania dłuższych form literackich.
  • Umożliwienie dzieciom zdobywania wiadomości na temat ptaków (poznanie nazw gatunków, zwyczajów, warunków życia).
  • Wspomaganie dzieci w rozwoju wrażliwości słuchowej.
  • Budzenie zainteresowania różnymi źródłami informacji, zachęcanie do korzystania z albumów, encyklopedii, czasopism, Internetu.
  • Rozwijanie umiejętności wypowiadania swoich opinii i wniosków z podawaniem odpowiednich argumentów.
  • Rozwijanie mowy przez ćwiczenia fonacyjne i artykulacyjne.

4. Wielkanocne to pisanki, wyklejanki, malowanki.

  • Zapoznanie dzieci z tradycją świąt wielkanocnych.
  • Doskonalenie umiejętności tworzenia zbiorów, przeliczania i porównywania liczby elementów w zbiorze.
  • Rozwijanie samodzielności w zakresie samoobsługi i wykonywania prac użytecznych.
  • Rozwijanie zdolności uważnego słuchania ze zrozumieniem i krytycznego odbioru utworu literackiego (dostrzeganie jego humorystycznych treści, nazywanie pozytywnych i negatywnych cech charakteru bohaterów).
  • Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego, rozumienie zmian odwracalnych i nieodwracalnych.
  • Przygotowanie do nauki pisania -kształtowanie lepszej koordynacji wzrokowo-ruchowej i wyrabianie płynności ruchów ręki w kreśleniu szlaczków literopodobnych zgodnie z kierunkiem kreślenia.