Grupa I „Gwiazdeczki”

Krąg tematyczny: Mały człowiek czy też duży, dobrze, gdy pomocą służy

  • Stwarzanie okazji do czynienia dobrych uczynków.
  • Zwrócenie baczniejszej uwagi na przejawy życzliwości, uczynności i uprzejmości.
  • Inicjowanie działań wymagających współpracy i współdziałania.
  • Tworzenie miłej atmosfery i przyjaznych stosunków wśród dzieci.

Krąg tematyczny: Hula, psoci, hałasuje, to jesienny wiatr figluje

  • Rozbudzanie ciekawości i dociekliwości badawczej.
  • Budowanie prostych konstrukcji latających.
  • Konstruowanie instrumentów wydających dźwięki, dętych.
  • Bogacenie czynnego słownika dzieci.

Krąg tematyczny: Parasole czas wyciągać, jesień w pełni, deszcz nadciąga

  • Rozumienie potrzeby ubierania się stosownie do panujących warunków pogodowych.
  • Rozbudzenie postawy badacza zjawisk przyrodniczych i fizycznych.
  • Bogacenie doświadczeń estetycznych i twórczych.

Krąg tematyczny: Wszyscy razem się bawimy, wszystkie strachy przegonimy

  • Oswajanie strachu przed nieznanym i własną wybujałą wyobraźnią.
  • Doskonalenie znajomości kolorów i barw.
  • Poznanie zwierząt prowadzących nocny tryb życia.
  • Nabieranie pewności w wypowiadaniu własnego zdania w rozmowie na określony temat.

Grupa II „Słoneczka”

Tematy kompleksowe:

  1. Kap, Kap, Kap
  2. Jakie to ciekawe
  3. Nasze zwierzaki
  4. Idę z misiem do przedszkola

Dziecko:

  • interesuje się zjawiskami przyrodniczymi,
  • umie opisać pogodę za oknem,
  • nazywa i rozpoznaje zjawiska atmosferyczne,
  • potrafi w sposób plastyczny odtworzyć usłyszaną muzykę,
  • sprawnie posługuje się pędzlem,
  • rozpoznaje wybrane figury geometryczne i nazywa je,
  • porównuje wygląd, wielkość i kształt przedmiotów,
  • przelicza elementy,
  • naśladuje ruchy w określonym rytmie,
  • ubiera się stosownie do pogody,
  • rozwija sprawność grafomotoryczną,
  • dzieli wyrazy na sylaby (4-latki),
  • rozróżnia zwierzęta i nazywa je,
  • rozróżnia prawą i lewą stronę (4 latki),
  • potrafi orientować się w przestrzeni,
  • zna pojęcie „schronisko dla zwierząt”,
  • posługuje się nożyczkami (4=latki),
  • przejawia opiekuńczy stosunek do przyrody,
  • interesuje się światem zwierząt, ptaków,
  • stosuje określenia dotyczące długości: długi, krótki, krótszy, dłuższy (4-latki),
  • mierzy długość dowolnie obraną miarą,
  • zna zawód weterynarza,
  • stosuje określenia duży-mały.

Grupa  III „Krasnale”

  1. Jesienny deszcz

Dziecko:

  • Interesuje się zjawiskami przyrody
  • Umie opisać pogodę za oknem
  • Rozumie pojęcie – prognoza pogody
  • Dzieli się wiadomościami na temat pór roku i sposobu ubierania się na deszczową pogodę
  • Uczestniczy w zabawach ruchowych, muzycznych, plastycznych wykorzystujących różne techniki
  • Poznanie kształtu litery drukowanej „U”, „Y”, „M” (5-latki)

2. Ciekawe dlaczego

Dziecko:

  • Zdobywa wiedzę nt. tradycji obchodzenia Święta Niepodległości
  • Zna godło i flagę Polski
  • Słucha i zna hymn Polski
  • Zachowuje odpowiednią postawę
  • Wykonuje sam flagę Polski

3. Nasze zwierzaki

Dziecko:

  • Posiada wiedzę nt. życia zwierząt domowych
  • Zna pojęcie schronisko dla zwierząt
  • Przejawia opiekuńczy stosunek do zwierząt
  • Tworzy postaci zwierząt z figur geometrycznych
  • Poznaje pracę weterynarza – wycieczka do gabinetu, właściwie zachowuje się podczas spotkania
  • Wie jak zachować się w kontakcie z psem

4. Dzień pluszowego misia

Dziecko:

  • Uczestniczy w zabawach z misiami przyniesionymi z domu
  • „Zapamiętaj imię misia” (doskonali pamięć)
  • „Kanapeczki dla misia” – zajęcia kulinarne, degustacja miodów
  • Zabawy matematyczne stopniuje przymiotniki: gruby, grubszy, chudy, chudszy, mały, mniejszy
  • Zna słowa związane z określoną tematyką np. przyjaźń, przyjaciel

Grupa IV „Skrzaty”

Moja rodzina

Rozwijanie umiejętności formułowania dłuższych, poprawnych gramatycznie    wypowiedzi na określony temat

– Wzbogacenie doświadczeń plastycznych

– Dokonywanie oceny postępowania bohaterów literackich, uzasadnienie swojego zdania, rozwijanie umiejętności odróżnienia dobra od zła

– Rozumienie znaczenia pracy zawodowej rodziców

– Utrwalanie nazw figur geometrycznych

Mój dom

– Rozwijanie mowy, wzbogacenie słownictwa o nazwy wykonywanych czynności

– Kształtowanie logicznego myślenia poprzez rozwiązywanie zagadek różnego typu

– Kształtowanie pojęć matematycznych, utrwalenie pojęć dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni

– Rozumienie konieczności zachowania rezerwy wobec nieznanych zwierząt

Moje prawa i obowiązki

– Spostrzeganie stanów emocjonalnych innych osób, właściwe reagowanie na nie

– Kształtowanie właściwych zachowań społecznych

– Dowiadywanie się na temat posiadania przez dzieci i dorosłych nie tylko praw ale i obowiązków

– Konfrontowanie tego, co dzieci lubią, z tym, co im wolno

Moje zdrowie i bezpieczeństwo

–  Dostrzeganie konsekwencji niewłaściwego ubierania się w stosunku do warunków pogodowych

– Przyzwyczajanie do systematycznego dbania o czystość ciała

– Poznawanie osób niosących pomoc w różnych dolegliwościach

– Rozumienie niebezpieczeństwa związanego z zabawą lekami, oraz z zażywaniem leków bez zgody i nadzoru dorosłych