Grupa I „Gwiazdeczki”
Krąg tematyczny: Mały człowiek czy też duży, dobrze, gdy pomocą służy
- Stwarzanie okazji do czynienia dobrych uczynków.
- Zwrócenie baczniejszej uwagi na przejawy życzliwości, uczynności i uprzejmości.
- Inicjowanie działań wymagających współpracy i współdziałania.
- Tworzenie miłej atmosfery i przyjaznych stosunków wśród dzieci.
Krąg tematyczny: Hula, psoci, hałasuje, to jesienny wiatr figluje
- Rozbudzanie ciekawości i dociekliwości badawczej.
- Budowanie prostych konstrukcji latających.
- Konstruowanie instrumentów wydających dźwięki, dętych.
- Bogacenie czynnego słownika dzieci.
Krąg tematyczny: Parasole czas wyciągać, jesień w pełni, deszcz nadciąga
- Rozumienie potrzeby ubierania się stosownie do panujących warunków pogodowych.
- Rozbudzenie postawy badacza zjawisk przyrodniczych i fizycznych.
- Bogacenie doświadczeń estetycznych i twórczych.
Krąg tematyczny: Wszyscy razem się bawimy, wszystkie strachy przegonimy
- Oswajanie strachu przed nieznanym i własną wybujałą wyobraźnią.
- Doskonalenie znajomości kolorów i barw.
- Poznanie zwierząt prowadzących nocny tryb życia.
- Nabieranie pewności w wypowiadaniu własnego zdania w rozmowie na określony temat.
Grupa II „Słoneczka”
Tematy kompleksowe:
- Kap, Kap, Kap
- Jakie to ciekawe
- Nasze zwierzaki
- Idę z misiem do przedszkola
Dziecko:
- interesuje się zjawiskami przyrodniczymi,
- umie opisać pogodę za oknem,
- nazywa i rozpoznaje zjawiska atmosferyczne,
- potrafi w sposób plastyczny odtworzyć usłyszaną muzykę,
- sprawnie posługuje się pędzlem,
- rozpoznaje wybrane figury geometryczne i nazywa je,
- porównuje wygląd, wielkość i kształt przedmiotów,
- przelicza elementy,
- naśladuje ruchy w określonym rytmie,
- ubiera się stosownie do pogody,
- rozwija sprawność grafomotoryczną,
- dzieli wyrazy na sylaby (4-latki),
- rozróżnia zwierzęta i nazywa je,
- rozróżnia prawą i lewą stronę (4 latki),
- potrafi orientować się w przestrzeni,
- zna pojęcie „schronisko dla zwierząt”,
- posługuje się nożyczkami (4=latki),
- przejawia opiekuńczy stosunek do przyrody,
- interesuje się światem zwierząt, ptaków,
- stosuje określenia dotyczące długości: długi, krótki, krótszy, dłuższy (4-latki),
- mierzy długość dowolnie obraną miarą,
- zna zawód weterynarza,
- stosuje określenia duży-mały.
Grupa III „Krasnale”
- Jesienny deszcz
Dziecko:
- Interesuje się zjawiskami przyrody
- Umie opisać pogodę za oknem
- Rozumie pojęcie – prognoza pogody
- Dzieli się wiadomościami na temat pór roku i sposobu ubierania się na deszczową pogodę
- Uczestniczy w zabawach ruchowych, muzycznych, plastycznych wykorzystujących różne techniki
- Poznanie kształtu litery drukowanej „U”, „Y”, „M” (5-latki)
2. Ciekawe dlaczego
Dziecko:
- Zdobywa wiedzę nt. tradycji obchodzenia Święta Niepodległości
- Zna godło i flagę Polski
- Słucha i zna hymn Polski
- Zachowuje odpowiednią postawę
- Wykonuje sam flagę Polski
3. Nasze zwierzaki
Dziecko:
- Posiada wiedzę nt. życia zwierząt domowych
- Zna pojęcie schronisko dla zwierząt
- Przejawia opiekuńczy stosunek do zwierząt
- Tworzy postaci zwierząt z figur geometrycznych
- Poznaje pracę weterynarza – wycieczka do gabinetu, właściwie zachowuje się podczas spotkania
- Wie jak zachować się w kontakcie z psem
4. Dzień pluszowego misia
Dziecko:
- Uczestniczy w zabawach z misiami przyniesionymi z domu
- „Zapamiętaj imię misia” (doskonali pamięć)
- „Kanapeczki dla misia” – zajęcia kulinarne, degustacja miodów
- Zabawy matematyczne stopniuje przymiotniki: gruby, grubszy, chudy, chudszy, mały, mniejszy
- Zna słowa związane z określoną tematyką np. przyjaźń, przyjaciel
Grupa IV „Skrzaty”
Moja rodzina
– Rozwijanie umiejętności formułowania dłuższych, poprawnych gramatycznie wypowiedzi na określony temat
– Wzbogacenie doświadczeń plastycznych
– Dokonywanie oceny postępowania bohaterów literackich, uzasadnienie swojego zdania, rozwijanie umiejętności odróżnienia dobra od zła
– Rozumienie znaczenia pracy zawodowej rodziców
– Utrwalanie nazw figur geometrycznych
Mój dom
– Rozwijanie mowy, wzbogacenie słownictwa o nazwy wykonywanych czynności
– Kształtowanie logicznego myślenia poprzez rozwiązywanie zagadek różnego typu
– Kształtowanie pojęć matematycznych, utrwalenie pojęć dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni
– Rozumienie konieczności zachowania rezerwy wobec nieznanych zwierząt
Moje prawa i obowiązki
– Spostrzeganie stanów emocjonalnych innych osób, właściwe reagowanie na nie
– Kształtowanie właściwych zachowań społecznych
– Dowiadywanie się na temat posiadania przez dzieci i dorosłych nie tylko praw ale i obowiązków
– Konfrontowanie tego, co dzieci lubią, z tym, co im wolno
Moje zdrowie i bezpieczeństwo
– Dostrzeganie konsekwencji niewłaściwego ubierania się w stosunku do warunków pogodowych
– Przyzwyczajanie do systematycznego dbania o czystość ciała
– Poznawanie osób niosących pomoc w różnych dolegliwościach
– Rozumienie niebezpieczeństwa związanego z zabawą lekami, oraz z zażywaniem leków bez zgody i nadzoru dorosłych