Gr. I „Gwiazdeczki”
Krąg tematyczny: Podróżować każdy może: na rowerze, na motorze
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
• Rozróżnianie pojazdów poruszających się na lądzie, na wodzie, w powietrzu.
• Składanie prostych konstrukcji z papieru.
• Stworzenie okazji do obserwacji obiektów w powietrzu i na wodzie w toku zabaw badawczych.
• Rozwijanie zdolności uważnego słuchania wierszy oraz wypowiadania się w różny sposób.
Krąg tematyczny: Taki nastrój jest w teatrze, że zachwycam się, gdy patrzę
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
• Rozwijanie aktywności twórczej przez wspólne wykonywanie form przestrzennych z różnego rodzaju materiału.
• Bogacenie przeżyć dzieci przez zabawy z wcielaniem się w role.
• Poznawanie tekstów bajek, dostrzeganie podobieństw między nimi.
Krąg tematyczny: Czy to siostra, czy to brat, kolorowy z nimi świat
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
• Utrwalenie pojęcia „para”.
• Uświadomienie relacji pokrewieństwa i właściwe nazywanie członków rodziny.
• Czerpanie radości z tworzenia przedmiotów o charakterze użyteczno-dekoracyjnym.
• Wdrażanie dzieci do współdziałania i współpracy.
Krąg tematyczny: Wiosna zaraz tu przybędzie, kolorowo będzie wszędzie
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
• Rozwijanie podstawowych umiejętności z zakresu uprawy i hodowli roślin.
• Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie wczesną wiosną i wiązanie tych zjawisk z aktualną porą roku.
• Rozwijanie mowy i myślenia dzieci w toku zabaw i zajęć, kształtowanie umiejętności językowych, bogacenie słownictwa.
• Ćwiczenia rozwijające sprawność fizyczną i aparatu oddechowego.
Gr. II ,,Słoneczka”
Tematy kompleksowe:
- Poznajemy instrumenty
- Bawimy się kolorami
- Szukamy wiosny
- Wiosenne porządki
Dziecko :
– Rozpoznaje brzmienie wybranych instrumentów
– Potrafi zapisywać informacje i odczytywać według przyjętego kodu
– W skupieniu słucha muzyki poważnej
– Dostrzega piękno muzyki oraz emocje jakie ona wyraża
– Potrafi odwzorowywać szczegóły przedmiotów na rysunku
– Zna cykliczne następstwo pór roku
– Dostrzega zmiany w przyrodzie
– Określa kierunki w przestrzeni
– Zna i opisuje zjawiska przyrodnicze
– Opowiada własnymi słowami treść opowiadania
– Rozpoznaje i nazywa wiosenne kwiaty
– Prowadzi proste obserwacje przyrodnicze
– Rozumie pojęcie zwiastuny wiosny
– Rozpoznaje i nazywa kwiaty wiosenne oraz ptaki przylatujące
– Utrzymuje prawidłową postawę ciała
– Sprawnie posługuje się przyborami do rysowania (prawidłowy chwyt, ciągłość, nacisk)
– Zna fazy rozwoju roślin
– Rozwiązuje proste zdania matematyczne
– Umie liczyć wymieniając liczebniki w poprawnej kolejności
– Utrzymuje porządek w swoim otoczeniu
– Ćwiczy słuch fonematyczny
– Rozwiązuje zagadki słowne
– Przestrzega zasad bezpieczeństwa
Gr. III „Krasnale”
Kolorowy świat
Utrwalenie wiadomości nt. charakterystycznych cech pór roku
Rozwijanie uwagi i spostrzegawczości wzrokowej, kształtowanie sprawności grafomotorycznych
Wzbudzanie zainteresowania świata zwierząt
Poznanie obrazu graficznego litery S (5 latki)
Muzyka wokół nas
Wzbogacanie wiedzy nt. instrumentów muzycznych
Czerpanie radości ze wspólnego eksperymentowania (butelkowa muzyka)
Kształtowanie kreatywnych działań w operowaniu tworzywem plastycznym
Poznanie cyfry 7 (5 latki)
Doskonalenie umiejętności liczenia i rozróżniania liczenia błędnego od poprawnego
Kodowanie i dekodowanie informacji
Wyjaśnienie pojęć orkiestra i koncert
Nadchodzi wiosna
Utrwalenie wiedzy nt. zjawisk zachodzących wiosną
Poznanie obrazu graficznego litery Z (5 latki)
Wzbogacanie wiedzy przyrodniczej poprzez poznanie kolejnych etapów rozwoju rośliny
Próby samodzielnego wykonywania prostych doświadczeń i wnioskowania
Wiosenne sprzątanie
Obserwowanie wiosennych prac porządkowych w ogrodach
Doskonalenie umiejętności łączenia różnorodnych materiałów plastycznych, udział w konkursie Marzanna 2020
Poznanie obrazu graficznego litery Ł (5 latki)
Rozwijanie logicznego myślenia podczas analizy wysłuchanego tekstu
Gr. IV „Skrzaty”
Zwierzęta z dżungli i sawanny
– Zapoznanie z kontynentem afrykańskim oraz wybranymi zwierzętami zamieszkującymi ten kontynent
– Zapoznanie z wybranymi gatunkami zwierząt egzotycznych
– Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej
– Zapoznanie z wybranymi kontynentami oraz zamieszkującymi je zwierzętami
(na podstawie mapy)
Zwierzęta naszych pól i lasów
– Wzbogacenie wiedzy na temat życia pszczół i ich znaczenie w życiu człowieka
– Rozwijanie sprawności manualnej
– Wzbogacenie wiadomości na temat życia i zwyczajów zwierząt mieszkających w lesie
– Rozwijanie logicznego myślenia
– Rozwijanie umiejętności tworzenia akompaniamentu
– Rozwijanie umiejętności klasyfikowania
Marcowa pogoda
– Poznawanie znaczenia witamin dla zdrowia człowieka
– Rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo- ruchowej
– Kojarzenie zjawisk atmosferycznych z porami roku
– Wdrażanie do dłuższych, logicznych wypowiedzi na określony temat ,wzbogacenie słownictwa
Wiosenne przebudzenia
– Wzbogacenie wiedzy na temat kwiatów doniczkowych i zasad ich pielęgnacji
– Zachęcanie do obserwowania zmian zachodzących w przyrodzie wiosną, wiązanie ich z aktualną porą roku
– Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie w związku z nadejściem wiosny
– Przybliżenie efektu odbicia i symetrii